Matsals Hantverk

Har haft en lång fullsmäckad dag i skolan idag. Vi gick igenom och testade på olika matsalshantverk. Vi var uppdelqade i grupper och testade olika hantverk på olika stationer. Jag var i grupp med sofia och malin. Vi började med o blanda sallad och göra en vinegrette till den detta åt vi sen med vitvinsmusslor, sjukt gott! Därefter blandade vi och eggade klassiska råbiffar, inte lika gott jag hatar senap! Sen kom de svåraste, öppna ostron, gick inte så bra kan jag ju säga. Måste köpa ett gäng o öva som fan! Därefter trancherade vi gravad lax och blanda ihop en hovmästarsås (senap igen, usch!). Men de blev ett gott avslut då vi brände av crême Brulée, godis! Till lunch fick vi äta upp vår gravade lax och till de va de dillstuvade potatais, eller för laktosis mig dillkokt potatis med salt. ^.^

Efter lunchen tittade vi på medans läraren Lööb styckade en stackars kyckling och därefter en lammsadel. Lammsadel fick vi oxå testa på, de va hur lätt som helst! :) Sen blev de o steka plattfisk som vi därefter i matsalen tog bort benen ifrån, min firre blev lite underkokt så den ville inte lossna ordentlig, men som tur var blev övre filéerna fina så de syndes knappt att jag inte lyckades 100% :D

Jag o alexandra åkte på o köra köksgolvet efter dagens slut, kan ju säga att servisskor inte lämpar sig för o vada runt i sjön som vi skapade, ve grymt dyngsur ända upp till knäna!

Nu är det dags för mig o packa iordning min väska, gå ner till ica o hämta ut mina böcker som kommit, dumpa av min extra nyckel hos thomas för han ska kolla till kissis ihelgen för jag orkar inte ta med henne, sen ska jag hämta ut min biljett från ica och 19:30 bär det av till sthlm för helgen! Ser framemot o träffa pojken igen, saknar min älskling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback